Business Google Ads Google Analytics Marketing

Διαφορές παρακολούθησης μετατροπών στο Google Ads και στο Google Analytics

Ads & Aalytics differences

Ads & Aalytics differences

Σε αυτό το άρθρο, θα μάθουμε πώς μπορούμε να κάνουμε διάκριση μεταξύ της παρακολούθησης μετατροπών στο Google Ads και στο Google Analytics, με σκοπό να επιλέξετε ποιο θα ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες σας.
Στο Google Analytics πρέπει να γνωρίζουμε ότι υπάρχουν δύο επιλογές παρακολούθησης: Στόχοι και συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου.

Μέτρηση στο Google Analytics έναντι του Google Ads
Εάν έχετε ρυθμίσει μετατροπές τόσο στο Google Analytics όσο και στο Google Ads, οι αριθμοί θα είναι οι ίδιοι και στις δύο πλατφόρμες ?
Η απάντηση είναι όχι. Το Analytics παρέχει μια διαγώνια προβολή του ταξιδιού των πελατών. Υπάρχουν κάποιες διαφορές στον τρόπο υπολογισμού των δεδομένων από κάθε πλατφόρμα.
Ας δούμε ένα παράδειγμα για να συνοψίσουμε τις πιο κοινές διαφορές.
Υποθέτουμε ότι έχετε ένα e shop και ένας χρήστης θέλει να αγοράσει ένα προϊόν. Ερευνά τα προϊόντα και πραγματοποιεί μια αγορά (ή μετατροπή) στον ιστότοπό σας. Δείτε παρακάτω τις διαφορές μεταξύ του τρόπου με τον οποίο το Google Analytics και το Google Ads παρακολουθούν το ταξίδι του πελάτη σας και τον τρόπο με τον οποίο αναφέρονται σε κάθε πλατφόρμα.

Διαφορές απόδοσης / Attribution differences
Από προεπιλογή, εάν το ταξίδι ενός πελάτη για αγορά περιελάμβανε μια διαφήμιση Google, το Google Ads θα δίνει πάντα πίστωση μετατροπής στην τελευταία διαφήμιση Google που είδε ή έκανε κλικ στον πελάτη (εκτός αν αλλάξετε σε άλλα μοντέλα απόδοσης).
Το Google Analytics δίνει πίστωση μετατροπής σε οποιαδήποτε αφοσίωση ήταν η τελευταία στο ταξίδι του πελάτη.
Για παράδειγμα, ένας χρήστης έκανε κλικ στη Google διαφήμισή σας αλλά αποφάσισε πριν κάνει αγορές να κάνει κάποια έρευνα. Λίγες μέρες αργότερα, ενώ ερευνά ακόμη βλέπει την επιχείρησή σας σε έναν ιστότοπο κριτικών και αποφασίζει να κάνει κλικ στον ιστότοπό σας και να πραγματοποιήσει μια αγορά.
Σε αυτήν την περίπτωση, το Analytics δίνει πίστωση στον ιστότοπο ως επισκεψιμότητα “παραπομπής”, ενώ το Google Ads θα αποδώσει τη μετατροπή στη διαφημιστική σας καμπάνια και τη διαφήμιση στην οποία είχε κάνει κλικ ο χρήστης πριν από λίγες ημέρες.
Πληροφοριακά αναφέρουμε ότι στο Google Ads διατίθενται τα παρακάτω μοντέλα απόδοσης:
Τελευταίο κλικ: Αποδίδει όλα τα εύσημα για τη μετατροπή στη διαφήμιση όπου έγινε το τελευταίο κλικ και στην αντίστοιχη λέξη-κλειδί.
Πρώτο κλικ: Αποδίδει όλα τα εύσημα για τη μετατροπή στη διαφήμιση όπου έγινε το πρώτο κλικ και στην αντίστοιχη λέξη-κλειδί.
Γραμμικό: Κατ ‘αναλογία κατανέμει τα εύσημα για τη μετατροπή σε όλες τις αλληλεπιδράσεις με διαφήμιση στη διαδρομή.
Εξασθένηση στον χρόνο: Αποδίδει περισσότερα εύσημα στις αλληλεπιδράσεις με διαφημίσεις που συνέβησαν χρονικά πιο κοντά στη μετατροπή. Με άλλα λόγια, σε μια αλληλεπίδραση με διαφημίσεις 8 ημέρες πριν από μια μετατροπή αποδίδονται τα μισά εύσημα σε σχέση με μια αλληλεπίδραση με διαφημίσεις 1 ημέρα πριν από μια μετατροπή.
Βάσει θέσης: Αποδίδει 40% των ευσήμων τόσο στην πρώτη όσο και στην τελευταία αλληλεπίδραση με διαφημίσεις και στις αντίστοιχες λέξεις-κλειδιά, ενώ το υπόλοιπο 20% κατανέμεται στις άλλες αλληλεπιδράσεις με διαφημίσεις στη διαδρομή.
Βάσει δεδομένων: Κατανέμει τα εύσημα για τη μετατροπή με βάση παλαιότερα δεδομένα για αυτήν την ενέργεια μετατροπής. Διαφέρει από τα άλλα μοντέλα ως προς το ότι χρησιμοποιεί τα δεδομένα του λογαριασμού σας, για να υπολογίσει την πραγματική συμβολή κάθε αλληλεπίδρασης στη διαδρομή της μετατροπής. Σημείωση: Αυτή η επιλογή είναι διαθέσιμη μόνο σε λογαριασμούς με επαρκή δεδομένα.

Ημερομηνία συναλλαγής / Date of transaction
Το Google Ads δίνει πίστωση μετατροπής στο χρόνο της τελευταίας εμφάνισης που έκανε ο πελάτης πριν κάνει κλικ στη διαφήμιση.
Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι χρήστης έκανε κλικ σε μια διαφήμιση Google για το προϊόν στις 11 Σεπτεμβρίου και αγόρασε αυτά το προϊόν στις 16 Σεπτεμβρίου. Το Google Ads θα έδειχνε τη μετατροπή στις 11 Σεπτεμβρίου. Το Analytics θα δώσει την πίστωση για την ημερομηνία που πραγματοποιήθηκε η αγορά, η οποία, σε αυτό το παράδειγμα, είναι 16 Σεπτεμβρίου.

Ανανέωση Αναφοράς / Reporting freshness
Οι αναφορές παρακολούθησης μετατροπών του Google Ads σχετικά με τις μετατροπές ανανεώνονται λίγο πιο γρήγορα από τους στόχους του Analytics που εισάγονται στο Google Ads. Έτσι, θα δείτε τη συναλλαγή του χρήστη να αναφέρεται διαφορετικά και στις δύο περιπτώσεις.
Το Google Ads αναφέρει τις μετατροπές κάθε τρεις ώρες. Ωστόσο, εάν χρησιμοποιείτε μοντέλο απόδοσης τελευταίου κλικ, οι μετατροπές μπορεί να καθυστερήσουν έως και 15 ώρες.
Οι στόχοι του Analytics που εισάγονται στο Google Ads αναφέρονται κάθε εννέα ώρες.

Διαφορές μέτρησης μετατροπών / Conversion count differences
Λάβετε υπόψη ότι θα δείτε τα δεδομένα συναλλαγών του χρήστη να εμφανίζονται διαφορετικά στο Analytics έναντι του Google Ads, ανάλογα με τον τρόπο με τον οποίο επιλέγετε να μετρήσετε.

Κατά την εξέταση του Analytics :
Μπορείτε να μετρήσετε τις μετατροπές είτε ρυθμίζοντας στόχους είτε συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου.
Οι στόχοι σάς επιτρέπουν να μετράτε τις αλληλεπιδράσεις στο πλαίσιο μιας περιόδου σύνδεσης χρήστη, αντί να μετράτε κάθε μεμονωμένη αλληλεπίδραση.
Για παράδειγμα, μπορείτε να παρακολουθείτε την αλληλεπίδραση του χρήστη με τον ιστότοπό σας, βλέποντας π.χ πόσο χρόνο αφιέρωσε στην προβολή προϊόντων στον ιστότοπό σας. Αυτοί είναι οι στόχοι που υπολογίζονται μόνο μία φορά ανά συνεδρία.
Το Analytics μετρά τις συναλλαγές πολλές φορές σε μια περίοδο σύνδεσης (εφόσον κάθε συναλλαγή έχει ένα μοναδικό αναγνωριστικό συναλλαγής). Αυτό είναι χρήσιμο για χρήστες που ολοκληρώνουν πολλές συναλλαγές σε μια δεδομένη συνεδρία, για παράδειγμα, εάν ο χρήστης είχε αγοράσει περισσότερα από ένα προϊόν από τον ιστότοπό σας.

Κατά την εξέταση του Google Ads :
Η παρακολούθηση μετατροπών του Google Ads δεν έχει την έννοια των “περιόδων σύνδεσης” και μετρά πολλές μετατροπές σε ένα συγκεκριμένο εύρος ημερομηνιών.
Για παράδειγμα, εάν ο χρήστης φτάσει στην ίδια σελίδα μετατροπής δύο φορές σε μια δεδομένη περίοδο σύνδεσης στον ιστότοπό σας, τότε:
Το Google Ads μετρά κάθε μετατροπή εάν η προτίμηση μέτρησης για αυτήν την ενέργεια μετατροπής έχει οριστεί σε “Κάθε” στις ρυθμίσεις της μετατροπής ή
Κάθε μετατροπή θα μετρά μόνο μία μετατροπή ανά κλικ, αν οριστεί σε “Μία” στις ρυθμίσεις της μετατροπής .
Αντίθετα, μόνο ένας στόχος θα μετρηθεί στο Analytics από τη μετατροπή του χρήστη

Αντώνης Παπαχρυσάνθου
Digital Marketing Expert
Internet Growth
https://www.egrowth.gr