Ψηφιακή Ωριμότητα. Σε ποιο επίπεδο βρίσκεται η επιχείρησή σας ?
Το ταξίδι κάθε πελάτη έως ότου πραγματοποιήσει μια αγορά online περνάει από διαφορετικά στάδια , και πάρα πολλές στάσεις – στιγμές ανά στάδιο . Εμείς δεν πρέπει να χάσουμε ποτέ καμία στιγμή για να συνδεθούμε με τους δυνητικούς μας πελάτες.
Γνωρίζεται ότι καθημερινά υπάρχουν εκατοντάδες πιθανότητες και στιγμές να αλληλοεπιδράσετε με τους πελάτες σας ψηφιακά. Έρευνα της BCG αναδεικνύει ότι μόνο το 2% των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν πληροφορίες και τεχνολογία για να δημιουργήσουν χρήσιμες εμπειρίες σε πολλές στιγμές κατά την διάρκεια της αγοράς.
Οι επιχειρήσεις αυτές αποκτούν ένα βιώσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων επιχειρήσεων του χώρου. Οι εταιρείες που πρωτοστατούν στο multi-moment marketing βλέπουν εξοικονόμηση κόστους κατά 30% και αύξηση εσόδων κατά 20%.
Ας προσπαθήσουμε να περιγράψουμε γιατί έχει σημασία η ψηφιακή ωριμότητα:
- Παρατηρούμε μια Μετατόπιση Καταναλωτών
Σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά παρατηρείτε ότι η καθημερινότητά μας έχει άμεση επαφή και εξάρτηση από το κινητό μας και τον ψηφιακό κόσμο. Αγαπάμε όλοι τις συσκευές μας αλλά περισσότερο αγαπάμε την δύναμη που μας παρέχουν αυτές. Ποια είναι αυτή? Μα η δύναμη να αγοράσουμε αυτό ακριβώς που θέλουμε , την στιγμή που θέλουμε άμεσα και αβίαστα , χωρίς αυτό να είναι απολύτως απαραίτητο την δεδομένη χρονική στιγμή αλλά για να καλύψουμε ίσως μελλοντική μας ανάγκη .
Για τους επαγγελματίες του marketing αυτό σημαίνει ότι έχει αλλάξει η ίδια η φύση του τρόπου με τον οποίο συμπεριφέρονται οι καταναλωτές . Καθώς αυξάνονται οι προσδοκίες των καταναλωτών άλλο τόσο αυξάνονται και οι απαιτήσεις και οι ευκαιρίες για τους επαγγελματίες του marketing.
- Οι σημερινοί καταναλωτές είναι :
- Περίεργοι
Στρέφονται στις μηχανές αναζήτησης όλο και πιο συχνά αναζητώντας χρήσιμες συμβουλές και απαντήσεις ακόμη και για τα πιο μικρά πράγματα. Τα τελευταία 2 χρόνια οι αναζητήσεις σε κινητές συσκευές αυξήθηκαν κατά 239% για τα καλύτερα αξεσουάρ ταξιδιών , 208% για την καλύτερη κρέμα προσώπου κ.λ.π
- Απαιτητικοί
Θέλουν εξατομικευμένες εμπειρίες και απαιτούν , αναμένουν από τις επωνυμίες να κατανοήσουν και να ανταποκριθούν στις ανάγκες τους παρέχοντας τους χρήσιμες πληροφορίες εκείνη την στιγμή που τις αναζητούν.
Οι αναζητήσεις « κοντά μου » , « near me » έχουν αυξηθεί 4,5 φορές στην Google και 6 φορές στους χάρτες της Google σε κινητά τα 2 τελευταία χρόνια.
Το 89% των εμπόρων λένε ότι η πρόβλεψη των αναγκών των πελατών τους και η παροχή χρήσιμων πληροφοριών κατά την διάρκεια του ταξιδιού των καταναλωτών είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της επωνυμίας τους.
- Ανυπόμονοι
Οι άνθρωποι λαμβάνουν αποφάσεις γρηγορότερα από ποτέ, και αναμένουν να είναι σε θέση να ενεργήσουν αμέσως με αυτές τις αποφάσεις.
Ένας στους δύο χρήστες εγκαταλείπουν ένα website εάν η φόρτωση του στα κινητά διαρκεί περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα.
Πως μπορούμε να είμαστε ψηφιακά ώριμοι και να προβλέψουμε τις ανάγκες των πελατών μας σήμερα ? Αυτό μπορούμε να το καταφέρουμε αν :
- Είμαστε εκεί κάθε φορά που ο πελάτης μας χρειάζεται
- Είμαστε χρήσιμοι
- Να ενεργούμε γρήγορα βελτιώνοντας την εμπειρία των καταναλωτών
Για να βελτιώσουμε λοιπόν την ψηφιακή μας ωριμότητα θα πρέπει να :
- συγκρίνουμε την επιχείρησή μας έναντι άλλων επιχειρήσεων στον ίδιο κλάδο να αντλήσουμε τα κατάλληλα συμπεράσματα που θα μας βοηθήσουν να φτιάξουμε την στρατηγική που θα ακολουθήσουμε ώστε να ανεβούμε επίπεδο .
- Να βελτιώσουμε την απόδοση της επιχείρησή μας στο digital marketing.
- Βελτιώσουμε τη λήψη αποφάσεων (Οργάνωση) και τα αποτελέσματα μας. Συνεργαζόμαστε με εξειδικευμένους συνεργάτες εάν δεν γνωρίζεται εις βάθος το digital marketing.
- Μετράμε και εκτιμάμε με ακρίβεια τα σημεία επαφής των πελατών μας. (Βελτιώνουμε την Απόδοσή μας )
- Δημιουργούμε με τις διαφημίσεις μας μοναδικές εμπειρίες στους χρήστες , οι οποίες οδηγούν την προσοχή τους ψηφιακά εκεί που εμείς επιθυμούμε. ( Βελτίωση των διαφημίσεων μας)
- Οργανώνουμε τα δεδομένα μας , εντοπίζουμε και κατανοούμε το κοινό μας. Στην συνέχεια επηρεάζουμε τα κοινά που είναι πολύτιμα για εμάς και τα οδηγούμε στοχευμένα στην πώληση. (Οργάνωση Κοινών)
- Προσεγγίζουμε όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά τα κοινά που μας ενδιαφέρουν σε όλους τους τύπους και τα κανάλια ελέγχοντας κάθε φορά την απόδοση τους. ( Πρόσβαση σε όλα τα κανάλια και τις πλατφόρμες )
- Βελτιώνουμε , βελτιστοποιούμε , τις ενέργειες μάρκετινγκ με στόχο να οδηγήσουμε την επιχείρηση στην κερδοφορία . ( Η αυτοματοποίηση των μοντέλων παίζει καθοριστικό ρόλο)
- Χρησιμοποιούμε τις όλες τις πληροφορίες και τα δεδομένα για να κατορθώσουμε με προσπάθεια και αρκετή εργασία να οδηγήσουμε την επιχείρηση στο επόμενο επίπεδο. Σημαντικό ρόλο στο τελικό βήμα είναι η συνεργασία με όλους στην εταιρεία αλλά και με τους συνεργάτες μας για να το επιτύχουμε.
Πηγή : Think with Google
Αντώνης Παπαχρυσάνθου
Digital Marketing Expert
Εgrowth Internet Marketing Agency