Business Marketing Digital Marketing Drive marketing results Google Analytics PPC Advertising

Drive marketing results step4 – Επιλέξτε τα κατάλληλα μέσα – κανάλια για να επιτύχετε τον στόχο σας

customer Channels

Επιλέξτε τα κατάλληλα μέσα – κανάλια για να επιτύχετε τον στόχο σας

Βήμα 4 από 6

Ας το παραδεχτούμε: Κανείς δεν ξυπνά το πρωί θέλοντας να αγοράσει ένα προϊόν από μια μάρκα που δεν έχουν ξανακούσει ποτέ! Για να πραγματοποιήσει πωλήσεις, η εταιρεία  ,  πρέπει να ξεκινήσει δημιουργώντας ευαισθητοποίηση, δημιουργώντας ενδιαφέρον και ενθαρρύνοντας την πρόθεση αγοράς. Μόνο τότε θα πραγματοποιηθεί η αγορά.
Ακούγεται περίπλοκο, έτσι;   Ευτυχώς, έχετε κανάλια.
 Ποια είναι τα κατάλληλα μέσα ; Τι είναι τα κανάλια ;
Τα κανάλια είναι οι διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να μεταφέρετε το μήνυμα μάρκετινγκ στον κόσμο , στους υποψήφιους πελάτες σας. Ορισμένα είναι κανάλια εκτός σύνδεσης (ή παραδοσιακά), ενώ άλλα είναι διαδικτυακά (ή ψηφιακά), πράγμα που συνήθως σημαίνει ότι εμπλέκεται το Διαδίκτυο. Θα ακούσετε επίσης αυτά που αναφέρονται ως κανάλια πολυμέσων, δεδομένου ότι συχνά κατηγοριοποιούνται από τα αντίστοιχα μέσα τους. Ακολουθεί μια λίστα με μερικά δημοφιλή κανάλια:
Εκτός σύνδεσης (παραδοσιακό)

  • Τηλεόραση: Μπορεί να είναι περιφερειακή ή εθνική
  • Ραδιόφωνο: Περιλαμβάνει επίσης podcast
  • Υπαίθρια διαφήμιση: Όπως στο πλάι ενός λεωφορείου ή μιας πινακίδας
  • Έντυπα μέσα: Εφημερίδες, περιοδικά κ.λπ.

Διαδικτυακά (ψηφιακά)

  • Μηχανές αναζήτησης: Όπως το Google, Bing , Yahoo, DuckDuckGo  κ.λ.π
  • Εμφάνιση: Διαφημίσεις που βλέπετε σε ιστότοπους και σε εφαρμογές
  • Βίντεο: Διαφημίσεις όπως βλέπετε στο YouTube
  • Κοινωνικά μέσα: Όπως το facebook , Instagram , Twitter , reddit κ.λ.π
  • Email: Για παράδειγμα, ένα ενημερωτικό δελτίο

Εύρεση του κοινού σας
Κάθε ένα από αυτά τα κανάλια διαδραματίζει μοναδικό ρόλο όσον αφορά την αντιμετώπιση του κοινού σε συγκεκριμένα στάδια του ταξιδιού του πελάτη. Ένας έμπορος μπορεί να επιλέξει να χρησιμοποιήσει έναν συνδυασμό καναλιών σε ένα μόνο σχέδιο μέσων, όπου κάθε κανάλι εκπληρώνει το ρόλο του, όπως φαίνεται στα παρακάτω παραδείγματα.
Οι τέσσερις τελευταίες στήλες είναι (1) Ευαισθητοποίηση, (2) Εξέταση, (3) Αγορά και (4) Πίστη.

Κανάλι πολυμέσωνΕστίαση κοινού1234
ΤηλεόρασηΕυρύ 
ΡαδιόφωνοΓεωγραφικός 
Υπαίθρια ΔιαφήμισηΓεωγραφικός 
Έντυπα μέσαΓεωγραφική, βάσει ενδιαφερόντων 
ΑναζήτησηΜε βάση ερωτήματα αναζήτησης 
ΑπεικόνισηΒασίζεται σε demo, geo, ενδιαφέροντα και διαδικτυακές συμπεριφορές 
BίντεοΒασίζεται σε demo, geo, ενδιαφέροντα και διαδικτυακές συμπεριφορές 
Μέσα ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣΒασίζεται σε demo, geo, ενδιαφέροντα και διαδικτυακές συμπεριφορές 
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΥπάρχοντες πελάτες   

Γιατί όμως  οι διαφημιζόμενοι χρησιμοποιούν πολλά κανάλια που επιτυγχάνουν παρόμοιους στόχους; Η απάντηση είναι ότι οι πελάτες σας χρησιμοποιούν όλα αυτά τα κανάλια και συνήθως χρειάζονται περισσότερα από μία έκθεση σε μια διαφήμιση για να έχουν αποτελέσματα. Με άλλα λόγια, είναι σημαντικό να προσεγγίσετε το κοινό σας με τη σωστή συχνότητα. Η πραγματική συχνότητα είναι ο αριθμός των φορών που ένα άτομο πρέπει να εκτεθεί σε ένα διαφημιστικό μήνυμα προτού απαντήσει σε αυτό. Είναι πιο εύκολο να επιτύχετε ταχύτερα την αποτελεσματική συχνότητα όταν χρησιμοποιείτε πολλά κανάλια αντί για ένα κανάλι.

Εστίαση στο μήνυμα και όχι στο κανάλι

Οι διαφημιζόμενοι θεωρούσαν παραδοσιακά τις διαφημίσεις προβολής (όπως τις διαφημίσεις που βλέπετε σε ιστότοπους) και τα βίντεο ως δύο διαφορετικούς τύπους μορφών διαφήμισης που εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς. Το βίντεο θεωρήθηκε περισσότερο ως μέσο καθιέρωσης επωνυμίας, ενώ οι διαφημίσεις προβολής χρησιμοποιούνταν συχνότερα για την προώθηση της αγοράς. Τώρα, ωστόσο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφημίσεις προβολής και βίντεο με συναρπαστικούς νέους τρόπους.

Οι διαφημίσεις προβολής έχουν γίνει τόσο δυναμικές όσο τα βίντεο και τα βίντεο έχουν πλέον τις διαδραστικές δυνατότητες που είχαν ήδη τα banner. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης, που παραδοσιακά σχετίζεται με την προώθηση της αγοράς, για την προώθηση της ευαισθητοποίησης και του προβληματισμού.

Αν και ορισμένα κανάλια αποδίδουν καλύτερα από άλλα, τα περισσότερα είναι αποτελεσματικά για κάθε βήμα της διαδρομής των πελατών. Αυτό που είναι το κλειδί είναι να προσεγγίσετε το κοινό σας τη σωστή στιγμή με το σωστό μήνυμα. Ανάλογα με το δημιουργικό περιεχόμενο των διαφημίσεών σας και τη μορφή που χρησιμοποιείτε, τα περισσότερα κανάλια μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πολλά στάδια της διαδρομής του πελάτη.

Η παρακάτω λίστα εμφανίζει ορισμένα παραδείγματα μορφών και μηνυμάτων.

Awareness / Αναγνωσιμότητα – Επίγνωση

  • Display & Video: εστίαση στην αφήγηση της μάρκας.
  • Αναζήτηση( Search): χρησιμοποιήστε γενικούς όρους αναζήτησης.

Consideration  / Θεώρηση – Ευαισθησία – Ενδιαφέρον

  • Display & Video: εστίαση σε χαρακτηριστικά επωνυμίας ή πρόταση αξίας προϊόντος.
  • Αναζήτηση( Search): χρησιμοποιήστε γενικούς όρους αναζήτησης.

Purchase /Αγορά

  • Display & Video: συμπεριλάβετε μια σιωπηρή ή ρητή παρότρυνση για δράση (“αγοράστε τώρα”, “αγοράστε εδώ” ή “ψωνίστε εδώ”, π.χ.).
  • Αναζήτηση( Search): χρησιμοποιήστε όρους αναζήτησης επωνυμίας.

Loyalty /Αφοσίωση

  • Εμφάνιση και βίντεο: εστίαση σε μια συγκεκριμένη προσφορά ή προϊόν (αύξηση πώλησης).
  • Αναζήτηση( Search): χρησιμοποιήστε όρους αναζήτησης επωνυμίας.

Επόμενο βήμα  Εστιάστε στις μετρήσεις που έχουν μεγαλύτερη σημασία για εσάς και την επιχείρησή σας ……
Αντώνης Παπαχρυσάνθου
Digital Marketing Expert
Internet Growth
Internet Marketing Agency