Business Drive marketing results Google Analytics Marketing PPC Advertising

Drive marketing results step5-6 – Εστιάστε στις μετρήσεις που έχουν μεγαλύτερη σημασία για εσάς και την επιχείρησή σας

customer Funnel

Εστιάστε στις μετρήσεις που έχουν μεγαλύτερη σημασία για εσάς και την επιχείρησή σας

​Βήμα 5, 6  από 6

Μετρήσεις έναντι KPIs
Οι όροι “μετρήσεις” και “KPIs” χρησιμοποιούνται συχνά εναλλακτικά από τους διαφημιστές και τους διαφημιζόμενους. Στην πραγματικότητα, αντιπροσωπεύουν δύο εντελώς διαφορετικές έννοιες. Ο λόγος αυτής της σύγχυσης είναι ότι τόσο τα KPIs όσο και οι μετρήσεις αναφέρονται σε μετρήσιμες μετρήσεις, αλλά εδώ είναι που οι ομοιότητες σταματούν και αρχίζουν σημαντικές διακρίσεις.
Ο όρος “KPI”, από τον ορισμό του, είναι ένα μέτρο επιτυχίας. Ολόκληρος ο σκοπός ενός KPI (αυτό που αναφέρω ως επί το πλείστον ως στόχος) είναι ότι είναι σαφές, μετρήσιμο και έχει καθορισμένο χρονικό πλαίσιο , π.χ “αύξηση των πωλήσεων κατά 10% τους επόμενους 4 μήνες. “
Οι μετρήσεις είναι χρήσιμες, αλλά δεν είναι αυτό που σας ενδιαφέρει περισσότερο. Για να το καταλάβουμε φανταστείτε να σας ακολουθεί η ένα περιπολικό αστυνομίας με τον φάρο αναμμένο. Αυτό που σας ενδιαφέρει εκείνη την στιγμή είναι το ταχύμετρο. Αυτό λοιπόν είναι το KPI σας, και οτιδήποτε άλλο σε αυτόν τον πίνακα εμφάνισης είναι μια μέτρηση.
Άρα απαραίτητα πρέπει να ορίσουμε αντικειμενικά KPIs.
Δημιουργία αντικειμενικών KPIs για τη μέτρηση της απόδοσης
Με την δημιουργία αντικειμενικών KPIs έχουμε την δυνατότητα να μετρήσουμε , να πάρουμε αποφάσεις και να ορίσουμε τους στόχους μας. Το παρακάτω διάγραμμα δείχνει λίγο πιο ξεκάθαρα πώς να κάνετε διάκριση μεταξύ των στόχων σας και των μετρήσεών σας.

 Στόχοι μάρκετινγκΜετρήσεις καμπάνιας
Απαντά στην ερώτηση:Έχω πετύχει ή αποτύχει;Γιατί πέτυχα ή απέτυχα;
Τι καταγράφουμε ?Στόχοι μάρκετινγκ της επιχείρησής σαςΟ μηχανισμός παράδοσης των στόχων μάρκετινγκ
Πόσους?Ένα ανά στόχοΠολλοί, εάν είναι σχετικοί
Παράδειγμα:Αυξήστε τις πωλήσεις κατά 10% τους επόμενους 4 μήνες

Κόστος ανά προβολή

Ποσοστά ολοκλήρωσης

Ποσοστά αφοσίωσης  κ.λ.π

Υπάρχουν πολλές μετρήσεις για να διαλέξετε , αφιερώστε χρόνο ώστε να επιλέξετε , προσδιορίσετε ποιες είναι οι καλύτερες για εσάς .
Όπως πιθανότατα μπορείτε να μαντέψετε, κάθε κανάλι μέσων έχει το δικό του σύνολο μετρήσεων. Ακολουθούν ορισμένα παραδείγματα, κατανεμημένα ανά κανάλι. Αυτή η λίστα δεν είναι πλήρης. Ίσως χρειαστεί να κάνετε κάποια έρευνα για να προσδιορίσετε ποια είναι τα καλύτερα για την καμπάνια σας.
Μετρήσεις βίντεο
Ποσοστά αφοσίωσης
Προβολές βίντεο
Πλήρεις προβολές
Κόστος ανά προβολή
Ποσοστά ολοκλήρωσης κ.λ.π
Μετρήσεις αναζήτησης
Αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων
Μετατροπές
Κόστος ανά ενέργεια κ.λ.π
Μετρήσεις κοινωνικών μέσων
Ποσοστά αφοσίωσης
Προβολές
Συχνότητα κ.λ.π

Αφήστε τις μετρήσεις σας να είναι ο οδηγός σας

Οι μετρήσεις είναι συχνά εύκολα διαθέσιμες ενώ οι διαφημίσεις εξακολουθούν να προβάλλονται και επομένως χρησιμοποιούνται συχνά για να βελτιώσουν την απόδοση της καμπάνιας. Εάν ορισμένες διαφημίσεις υπερτερούν των άλλων διαφημίσεων σε μια συγκεκριμένη μέτρηση, μπορεί να έχει νόημα να μετατοπίζετε το budget  από διαφημίσεις με χαμηλή απόδοση σε αυτές με υψηλές επιδόσεις. Οι μετρήσεις είναι τακτικής φύσης.

Οι διαφημιστές  μπορούν να επιλέξουν να χρησιμοποιούν πολλές μετρήσεις για τη βελτιστοποίηση των διαφημίσεών τους. Για παράδειγμα, μπορεί να εξετάσουν τις προβολές βίντεο για να κατανοήσουν ποιο κανάλι βίντεο είναι καλύτερο για μια ευρύτερη έκθεση στο μήνυμά τους, ενώ εξετάζουν τα ποσοστά ολοκλήρωσης βίντεο για να κρίνουν ποια έκδοση της διαφήμισης προσελκύει περισσότερο το κοινό. Σε γενικές γραμμές, όσο περισσότερες μετρήσεις χρησιμοποιείτε, τόσο βαθύτερες είναι οι πληροφορίες (εφόσον όλες οι μετρήσεις είναι σχετικές).

Μια άλλη σημαντική διάκριση μεταξύ στόχων και μετρήσεων είναι ότι οι μετρήσεις είναι συγκεκριμένες για το κανάλι μέσων, ενώ οι στόχοι θα πρέπει να είναι αντικειμενικοί και αγνωστικοί.. Με άλλα λόγια, εάν δύο κανάλια μέσων (ας πούμε το YouTube και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης) έχουν τον ίδιο στόχο μάρκετινγκ (για να αυξήσουν την ευαισθητοποίηση, για παράδειγμα), και τα δύο κανάλια θα πρέπει να αξιολογηθούν σχετικά με τον αντίκτυπό τους στην ευαισθητοποίηση.

Τώρα που έχετε μεταφράσει τους επιχειρηματικούς σας στόχους σε στόχους μάρκετινγκ και έχετε αποδώσει αξία σε αυτό που μετράτε, η πραγματική δουλειά ξεκινά!
Μην ξεχνάτε. Εκχωρήστε Τιμή σε ό, τι Μετριέται στην Διάρκεια Ζωής του Ταξιδιού του Πελάτη. Αυτό θα σας βοηθήσει να μετρήσετε με μαθηματική ακρίβεια ποιο μέσο , ποια καμπάνια , ποια διαφήμιση είναι κατάλληλη για εσάς και την επιχείρησή σας.

Αντώνης Παπαχρυσάνθου
Digital Marketing Expert
Internet Growth
Internet Marketing Agency