Στις μέρες μας το μάρκετινγκ έχει γίνει πολύπλοκο και μερικές φορές γρίφος για δυνατούς λύτες.
Οι marketers είναι υποχρεωμένοι και πρέπει :
- να βρουν το δρόμο τους μέσα από πολλές νέες τεχνολογίες και ευκαιρίες.
- να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες, είτε μέσω Διαχείριση Βασικών Δεδομένων (Master Data Management – MDM) είτε μέσω άλλων μεθόδων
- να αξιοποιούν τις ευκαιρίες , την δυνατότητα δοκιμών και μάθησης
- και τέλος να αποφεύγουν την άκαμπτη εστίαση στην απόδοση επένδυσης
Τα βήματα που οδηγούν στην επιτυχία είναι:
Σκιαγραφήστε μια ολιστική εικόνα του πελάτη με την βοήθεια των δεδομένων. Η ανάλυση δεδομένων είναι η μεγάλη μας δύναμη και μπορεί να δημιουργήσει πολύ χρήσιμες πληροφορίες. Προσοχή όμως γιατί αν τα δεδομένα δεν είναι πλήρης, αλλά μόνο κομμάτια δεδομένων , τότε δεν θα περιγράφουν σωστά τους χρήστες που γίνονται πελάτες. Οφείλουμε να εργαστούμε πάρα πολύ για να ενσωματώσουμε τα δεδομένα μας σωστά , ώστε να μπορούμε να πλησιάσουμε περισσότερο ένα πιο ολοκληρωμένο πορτρέτο καταναλωτών.
Ενθαρρύνετε τα συναισθήματα. Το μάρκετινγκ έχει γίνει αμφίδρομο, με τους πελάτες να επικοινωνούν με τις εταιρείες μέσω Facebook, Twitter , instagram και πολλών άλλων καναλιών. Μεγάλο μέρος αυτής της επικοινωνίας στο άμεσο μέλλον θα είναι συναισθηματική. Θα μπορούμε να αντλούμε πολύτιμες πληροφορίες συναισθημάτων , αγάπης , μίσους , αφοσίωσης κ.λ.π . Επειδή προς το παρόν δεν είναι εφικτό να απαντάμε σε συναισθήματα καθαρά και μόνο με τροποποιήσεις στις προσφορές μας – χρειάζεστε ειδική αντιμετώπιση και κατάλληλη στρατηγική .
Να είστε τολμηροί και ευκίνητοι. Σε αγορές αλλά και σε περιβάλλοντα που αλλάζουν γρήγορα και διαρκώς , μπορούμε να είμαστε οι πρώτοι που θα δοκιμάσουμε κάτι νέο. Οι προσπάθειες “ εκμάθησης “και “ δοκιμής και εκμάθησης “ πρέπει να μας βοηθούν να απορρίψουμε αυτά που δεν λειτουργούν και να επινοήσουμε πιο αποτελεσματικές προσπάθειες.
” Ο κόσμος του μάρκετινγκ , ήταν διασκεδαστικός, αλλά έχει φύγει για πάντα. Ο νέος κόσμος του μάρκετινγκ των μαθηματικών και των δεδομένων είναι εδώ και είναι εξίσου ενδιαφέρων – και αποδεικνύεται πολύ πιο αποτελεσματικός για τις εταιρείες. “
Αντώνης Παπαχρυσάνθου
Internet Growth
Digital Marketing Expert