Data & Marketing

Steps to Success of digital marketing

Στις μέρες μας το μάρκετινγκ έχει γίνει πολύπλοκο και μερικές φορές γρίφος για δυνατούς λύτες.

Οι marketers είναι υποχρεωμένοι και  πρέπει :

  • να βρουν το δρόμο τους μέσα από πολλές νέες τεχνολογίες και ευκαιρίες.
  • να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες, είτε μέσω Διαχείριση Βασικών Δεδομένων (Master Data Management – MDM)  είτε μέσω  άλλων μεθόδων
  • να αξιοποιούν τις ευκαιρίες , την δυνατότητα δοκιμών και μάθησης
  • και τέλος να αποφεύγουν την άκαμπτη εστίαση στην απόδοση επένδυσης

Τα βήματα που οδηγούν στην επιτυχία είναι:

Σκιαγραφήστε μια ολιστική εικόνα του πελάτη με την βοήθεια των δεδομένων. Η ανάλυση δεδομένων είναι η μεγάλη μας δύναμη και μπορεί να δημιουργήσει πολύ χρήσιμες πληροφορίες. Προσοχή όμως γιατί αν τα δεδομένα δεν είναι πλήρης,  αλλά μόνο κομμάτια δεδομένων , τότε δεν θα περιγράφουν σωστά τους χρήστες που γίνονται πελάτες. Οφείλουμε να εργαστούμε πάρα πολύ για να ενσωματώσουμε τα δεδομένα μας σωστά , ώστε να μπορούμε να πλησιάσουμε περισσότερο ένα πιο ολοκληρωμένο πορτρέτο καταναλωτών.

Ενθαρρύνετε τα συναισθήματα. Το μάρκετινγκ έχει γίνει αμφίδρομο, με τους πελάτες να επικοινωνούν με τις εταιρείες μέσω Facebook, Twitter , instagram και πολλών άλλων καναλιών. Μεγάλο μέρος αυτής της επικοινωνίας στο άμεσο μέλλον θα  είναι συναισθηματική. Θα μπορούμε να αντλούμε πολύτιμες πληροφορίες συναισθημάτων , αγάπης , μίσους , αφοσίωσης κ.λ.π . Επειδή προς το παρόν δεν είναι εφικτό να απαντάμε σε συναισθήματα καθαρά και μόνο  με τροποποιήσεις στις προσφορές μας – χρειάζεστε ειδική αντιμετώπιση και κατάλληλη στρατηγική .

Να είστε τολμηροί και ευκίνητοι. Σε αγορές αλλά και σε περιβάλλοντα που αλλάζουν γρήγορα και διαρκώς , μπορούμε να είμαστε οι πρώτοι που θα δοκιμάσουμε κάτι νέο. Οι  προσπάθειες “ εκμάθησης “και “ δοκιμής και εκμάθησης “  πρέπει να μας βοηθούν  να απορρίψουμε αυτά που δεν λειτουργούν και  να επινοήσουμε  πιο αποτελεσματικές προσπάθειες.

Ο κόσμος του μάρκετινγκ , ήταν διασκεδαστικός, αλλά έχει φύγει για πάντα. Ο νέος κόσμος του μάρκετινγκ των μαθηματικών και των δεδομένων είναι εδώ και είναι εξίσου ενδιαφέρων – και αποδεικνύεται πολύ πιο αποτελεσματικός για τις εταιρείες.

Αντώνης Παπαχρυσάνθου
Internet Growth
Digital Marketing  Expert