Digital Marketing Drive marketing results Google Analytics PPC Advertising

Drive marketing results step3 – Προσδιορίστε τους στόχους μάρκετινγκ

Προσδιορίστε τους στόχους μάρκετινγκ
Βήμα 3 από 6

Πρέπει να χτίσουμε έναν στόχο μέσων

Ας πούμε ότι πουλάτε ένα προϊόν και έχετε αποφασίσει ότι θέλετε να πουλήσετε περισσότερα από αυτό. Γνωρίζετε ότι το προϊόν σας είναι πραγματικά πολύ καλό οπότε αποφασίζετε να χρησιμοποιήσετε το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης για να προβάλλετε τις διαφημίσεις σας όταν οι χρήστες αναζητούν το προϊόν σας.

Θα πρέπει να σας απασχολήσουν ορισμένες ρυθμίσεις και προσδοκίες πριν ξεκινήσετε το marketing  (Search Ads, Display Ads, Discovery Ads, Shopping Ads ,  κ.λ.π ) όπως:

  • Ο αριθμός των φορών που θα εμφανίζεται η διαφήμισή σας ανά χρήστη
  • Ο αριθμός των ατόμων που θα κάνουν κλικ στη διαφήμιση
  • Πόσο θα κοστίζει το κλικ
  • Ο αριθμός των ατόμων που θα παραμείνουν στη σελίδα
  • Ο αριθμός των ατόμων που θα βάλουν ένα προϊόν στο καλάθι αγορών τους

Ας υποθέσουμε ότι ο αριθμός των ατόμων που κάνουν κλικ στη σελίδα θα είναι για εσάς ο κύριος  στόχος. Επομένως  ο στόχος σας, ή KPI, θα είναι να αυξήσετε τα κλικ για το προϊόν σας κατά 10.000 τον επόμενο μήνα. Τώρα που το έχετε κλειδώσει, όλοι οι άλλοι αριθμοί γίνονται μετρήσεις.

Δεν είναι βέβαια ο πιο σημαντικός αριθμός, αλλά σίγουρα είναι μια καλή αρχή για να ξεκινήσετε και σίγουρα θα είναι ο πρώτος αριθμός που θα εστιάσετε όταν τα πράγματα αρχίσουν να πάνε στραβά.

Ένας στόχος κάθε φορά

Είναι μια βέλτιστη πρακτική να επιλέξετε έναν στόχο για κάθε στάδιο της διαδρομής των πελατών. Κάθε στάδιο στοχεύει σε ένα συγκεκριμένο αναμενόμενο αποτέλεσμα. Επίσης, η επιλογή ενός μεμονωμένου στόχου παρέχει σαφήνεια στον προσδιορισμό εάν μια καμπάνια πέτυχε ή απέτυχε. Εάν υπάρχουν δύο στόχοι και ένας από αυτούς έδειξε ισχυρό αποτέλεσμα και ο άλλος δεν το έκανε, μπορεί να υπάρχει σύγχυση κατά την αξιολόγηση της συνολικής απόδοσης των διαφημίσεών σας.

Ακολουθεί μια λίστα μετρήσεων που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε τους στόχους μάρκετινγκ

AwarenessConsiderationPurchaseLoyalty
  • brand awareness 
  • brand recall
  • top of mind
  • brand favorability 
  • brand preference 
  • brand association 
  • brand liking 
  • purchase intent
  • new customers 
  • transactions
  • average order size 
  • return on investment 
  • return on ad spend 
  • cost of sales
  • cost per action
  • repurchase
  • upsells
  • customer referrals

Τι γίνεται αν ένας στόχος δεν είναι μετρήσιμος;

Περιστασιακά, ένας ιδανικός στόχος δεν είναι μετρήσιμος. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε περιορισμούς της διαθέσιμης ποσότητας δεδομένων, της παρακολούθησης ή των εργαλείων ανάλυσης. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η συνιστώμενη ενέργεια είναι να αναζητήσετε τις διαθέσιμες μετρήσεις και να προσδιορίσετε τη μέτρηση που συνδέεται στενότερα με τον επιθυμητό στόχο σας ή έχει αποδεδειγμένη επίδραση στον στόχο σας.

Στη συνέχεια, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε αυτήν τη μέτρηση ως “ενδιάμεση μέτρηση” αναζητώντας τρόπους για να επιτύχετε τη σωστή μέτρηση καμπάνιας. Για παράδειγμα, εάν δεν είναι δυνατό να μετρηθεί ο αντίκτυπος μιας καμπάνιας στην εκτίμηση επωνυμίας, μπορείτε να επιλέξετε ως ενδιάμεση μέτρηση, την αύξηση των αναζητήσεων για την επωνυμία.

Πώς μπορώ να ορίσω έναν ρεαλιστικό στόχο απόδοσης;

Μεγάλη ερώτηση! Ένας τρόπος είναι να κοιτάξετε την προηγούμενη απόδοσή σας και να ορίσετε τον νέο σας στόχο βάση αυτής.. Ελλείψει των δικών σας κριτηρίων αναφοράς, ενδέχεται να είναι δυνατή η αναζήτηση κριτηρίων αναφοράς του κλάδου. Ωστόσο, τα κριτήρια αξιολόγησης δεν είναι πάντα διαθέσιμα.

Οι περισσότερες πλατφόρμες μα δίνουν πληροφορίες για το μέσο όρο της αγοράς στην οποία ανήκετε . Εάν η πλατφόρμα δεν έχει σημεία αναφοράς, δοκιμάστε να τα αναζητήσετε στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα, μια εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί να αναζητήσει ” αναφορές για το ηλεκτρονικό εμπόριο “.

Τα κριτήρια μέτρησης είναι χρήσιμα για την κατανόηση της αναμενόμενης απόδοσης των διαφημίσεων ενός συγκεκριμένου καναλιού και για τον εντοπισμό τυχόν εκτελεστικών λαθών. Για παράδειγμα, εάν ένα τυπικό ποσοστό ολοκλήρωσης βίντεο για τον κλάδο σας είναι το 55% μιας διαφήμισης 15 δευτερολέπτων και το δικό σας ποσοστό ολοκλήρωσης βίντεο είναι μόνο 25%, αυτό μπορεί να υποδηλώνει ότι η διαφήμιση είναι λιγότερο ελκυστική για το κοινό από ό, τι οι ανταγωνιστές σας. Αυτό δεν πρέπει να σας προκαλεί πανικό. Απεναντίας θα σας ωθήσει να φτιάξετε νέα video με καλύτερο και ποιοτικότερο περιεχόμενο .

Σε τελική ανάλυση, εάν το κοινό-στόχος δεν βλέπει τη διαφήμιση σας ή δεν κάνει κλικ πάνω σε αυτή , αυτό που θα πρέπει να μας απασχολήσει είναι με πιο τρόπο και με ποιες ενέργειες  η διαφήμιση θα σας  βοηθήσει να πετύχετε τα αποτελέσματα που επιθυμείτε

Επόμενο βήμα η  επιλογή των κατάλληλων μέσων για να επιτύχουμε τον  στόχο μας……

Αντώνης Παπαχρυσάνθου
Digital Marketing Expert
Internet Growth
Internet Marketing Agency